סקירת מכשיר HTC 626


HTC 626 סקירה
לפני מספר ימים קיבלתי את מכשיר הhtc 626 והתחלתי להשתמש בו, זו תקופה ארוכה שאני מתלבט בדעתי לחזור שוב לאנדרואיד מאחר והגבלתי את השימוש שלי במכשיר הטלפון למספר פרמטרים מזערי, החלטתי זאת לאחר החזרה אחורה מהאייפון שש פלוס ל4s, הבנתי שאני לא יכול ללכת אחורה ולצפות להמשיך את השימוש הרגיל שלי במכשיר וזאת פחות או יותר מבחינתי מתמצת את ההבדלים מבחינתי בין אנדרואיד למערכת ההפעלה של אפל, אז לאחר ההקדמה הזו אני יכול להתחיל את הסקירה של על מכשיר הhtc החדש שקיבלתי.

המכשיר מאופיין במסך 5 אינצ טוב וחד, אני מאוד מרוצה מגודל המכשיר ומאיכות המסך, הוא מזכיר לי מאוד את הנקסוס 5 שסקרתי בעבר, זו פעם ראשונה שאני סוקר מכשיר של HTC והפעם האחרונה שהיה לי מכשיר של HTC היה עם ווינדוס מובייל 6.1... 
המכשיר הוא לא מה שנקרא ספינת דגל אלא מכשיר ביניים אשר מגיע לתת פתרון למי שרוצה מכשיר חדש אמין וטוב במעט השקעה - אני לא אכתוב כאן את המסקנות שלי אולם אפשר להבין לאן אני חותר..
עיצוב המכשיר הוא כשל ספינות הדגל עם רמקול סטריאופוני אולם בפועל יש לנו רק עיצוב ובפועל יש לנו רמקול אחד למטה ומיקרופון, למעלה אנו נמצא את האפרקסת לשיחה.

בתוך המכשיר יש לנו מעבד מרובע ליבות סנאפדראגון 410 עם שני זיכרון ראם ו16 גיגה זיכרון כאשר לאחר הפעלת המערכת נשאר לנו רק כמעט 8גיגה זיכרון לעבודה ולקבצים שלנו.
המכשיר מגיע עם גרסת אנדרואיד 5.1 ועליו מותקן הלאונצר של htc sense 7.
למכשיר שתי מצלמות - קדמית של 5מגהפיקסל ואחורית של 13 מגהפיקסל שמוציאה סך הכל תמונות סבירות, כמו שלמדנו בעבר המכשיר יכול להיות עם מצלמה של 8 או 5 מגה פיקסל והתמונות יכולות להיות מאוד איכותיות הרבה יותר ממצלמה של 13 מגה פיקסל - וזה המצב כאן מבחינתי - עוד על המצלמה בהמשך.
כפתורי הווליום וההפעלה נמצאים בצד ימין והם לא בולטים מאוד ודי נטמעים במסגרת המכשיר
למטה אנו נמצא את שקע הטעינה בצד ימין ולא במרכז כמצופה..
בצד שמאל אנו נוכל להכניס כרטיס סים וכרטיס זיכרון עד נפח 128 גיגה, למעלה אנו נמצא שקע אוזניות.

איך המכשיר עובד?
מבחינתי כאשר חזרתי אחורה לאייפון 4s התפשרתי וידעתי שאני לא יכול להמשיך לעשות במכשיר שלי את כל מה שעשיתי עם האייפון 6 פלוס לכן גם לא העמסתי עליו המון דברים והשארתי לו את הדברים החשובים באמת, שיחות, סמס - רגיל וואטצ אפ וקריאת מיילים חשובים מאוד, קצת מוזיקה ולא יותר, כאן אפשר לחשוב עלי - מה אני כבר מבקש מהמכשיר שברשותי אולם חייבים להבין שלהיות עם אייפון מדגם אחרון אומר שאפשר לעשות הרבה מאוד עם האפליקציות המובנות במכשיר, עריכת סרטים, מוזיקה תמונות ועוד, במכשיר הישן שלי בחרתי להימנע מכל זה בכדי שהוא יוכל לתפקד ולכן שהגעתי למכשיר האנדרואיד של HTC הציפיות שלי לא היו גבוהות ויכולתי להיתיחס למכשיר כאל מכשיר חדש וכאל שידרוג המכשיר שהיה לי.. ( למרות שבפועל זה לא כך - וזה כבר כתבה אחרת על ההשוואה מבחינתי בין iOS אנדרואיד).
המכשיר יחסית מהיר, לא נתקלתי במקרים שאני מחכה שהמכשיר יעשה משהו ואני לא מצליח להשיג אותו, לא היו מקרים שאפליקציה יצאה לי פתאום או שהמכשיר התאפס לו, לא היו לי לאגים ובעיות, קיבלתי מכשיר שהיה כיף לעבוד איתו.
מצלמה - כאן אני די חלוק מאחר והמצלמה היא לא ברמה גבוהה למרות שהיא 13 מגה פיקסל והיכולת של אוטופוקוס בזמן צילום וידאו לא הכי טובה, המון פעמים נתקלתי בכך שהוידאו מאוד חשוך או הפוקוס לא טוב על האובייקט הרצוי.

מבחינת תמונות יש צורך למקד את המצלמה כל פעם מחדש כאשר אנו מצלמים ומזיזים את המכשיר מהנקודה - דבר שאני לא רגיל אליו מהמכשירים הישנים שלי, בכדי להוציא תמונות טובות מהמכשיר אנו זקוקים לזמן ואי אפשר להוציא תמונות טובות ללא תכנון נכון של תאורה ומיקוד חוזר אולם ברגע שיש לנו תאורה טובה והצלחנו לבצע פוקוס על האובייקט המצלמה יכולה לתת לנו תמונות נהדרות עם פוקוס מצויין לאזור המכוון, המצלמה די מהירה מבחינת העבודה אולם אם אנו נצלם תמונות במהירות וברצף התמונות לא יצאו לנו חדות וטובות ומרביתן יכולות לצאת מטושטשות.

למרות שבזמן השימוש אנו נוכל לראות את המצלמה מבצעת פוקוס אוטומטי על אובייקט ומזהה פנים בפועל היו לי המון תמונות שלא יצאו משהו, עוד דבר שמאוד הפריע לי הוא צפייה של התמונות במכשיר, כאשר צילמתי ובדקתי את התמונות המון תמונות לא נראו טוב על מסך המכשיר וכאשר העברתי אותן אל האייפד מיני יכולתי לראות שבפועל הן הרבה יותר טובות ממה שחשבתי..

נושא אחרון הוא עריכת תמונות על המכשיר עצמו, לצערי לא הצלחתי לעבוד עם האפליקציות המובנות במכשיר לעריכת תמונות, יכול להיות נושא של הרגל אולם מבחינתי מה שלא בא בקלות ובצורה אינטואטיבית הוא בעייתי, במערכת ההפעלה של אפל כל נושא עריכת התמונה מגיעה בצורה מאוד קלה ופשוטה ואפילו אם אנו רוצים לעבור לעיבוד תמונה יותר מקצועי אנו יכולים לעשות את זה בקלות, הדבר לא היה כאן.. לצערי..

וידאו - איכות צילום הוידאו לא גבוהה לצערי, איכות רגילה סבירה וה- HD לא הייתה משהו משהו, כאשר אנו לוקחים תמונות תוך כדי הסרטון אנו נוכל לראות עצירות קלות בסרטון כאשר נצפה בו לאחר מכן, צילום slow motion יוצא בסדר גמור.

רמקול- הרמקול מאוד חלש יחסית למה שאני רגיל, לשמיעת מוזיקה או סרטונים לא הייתי ממליץ על הנושא והייתי רוכש רמקול נפרד - דוגמת jbl go.
מבחינת איכות שיחה הייתי מאוד מרוצה והרבה יותר מהאייפונים שיש לי, הקול נשמע ברור וחזק וכאשר אנו רוכשים מכשיר זה דבר מאוד חשוב!
קצת בעיה הייתה לי עם המקלדת וסידור האותיות הסופיות של ף ו ץ, למה הן נמצאות בצד שמאל למעלה ולא בצד ימין למטה??? 

חיזוי המילים וההשלמה האוטומטית היא באיכות ירודה מאשר האייפונים לצערי, אני כותב את כל הסקירות שלי על האייפון או האייפד ובהזדמנויות כאלו אני כותב על המכשיר החדש, התיקון והמעבר שאני צריך לעשות תוך כדי כתיבה הוא איום ונורא ולאחר מכן הוא כמעט בילתי אפשרי, הייתי צריח לחזור על כל הכתבה שלי ולתקן החלפת אותיות ותיקון מילים, ההקשה על אות לא נכונה תוך כדי הכתיבה ואי התיקון המילה מפריע לי מאוד ולא ממש הסתדרתי עם הנושאבמכשיר, אני לא יודע אם הנושא קשור לאנדרואיד בצורה כללית או רק למקלדת של HTC.

חיי הסוללה
מאחר ואין לי פייסבוק, אינסטגרם ושירותים כאלו ואחרים אני יכול לומר שלשימוש שלי - זהה למה שהייתי עושה עם האייפון הישן שלי המכשיר מחזיק 4 ימים, אין לי שימוש מסיבי במכשיר ואת רוב העבודה אני עושה על האייפד, בהשוואה לאייפון - האייפון היה מחזיק לי יממה עד יום וחצי בשימוש כזה ועבד לאט יותר.. אפשר לומר שזה מכשיר ישן יחסית והאנדרואיד חדש יותר ולכן יש גם שינוי בזמן פעולת הסוללה אולם באייפון הישן שלי החלפתי סוללה לפני פחות מחצי שנה.. עדיין אהבתי את זמן השימוש במכשיר הHTC שאפשר לי לעשות איתו הרבה יותר והעמיד אותי בקו ישר יחסית לאייפון 6 פלוס שלי ( שאיתו הייתי מצלם הרבה יותר ).

לכן לסיום איך הוא בסך הכל?
ֿֿֿֿלמחיר שאנו נדרשים לשלם (1260 שח) המכשיר הוא מציאה, הוא יכול לשמש מבוגרים, ילדים ומבחינתי מתאים לכל מי שמחפש מכשיר זול עם מסך נהדר ואיכות שמיעה טובה, מי שמחפש מכשיר לשימושים בסיסיים ביותר שכוללים מוזיקה, מייל, סמס ושיחה ימצא את המכשיר מעל ומעבר, מכשיר זול יחסית למה שיש בשוק אולם האיכות גבוהה מאוד לטעמי!
מי שמחפש לצלם הרבה תמונות ווידאו עם המכשיר ושהם יצאו ברמה גבוהה - לא בשבילו.. 
מכשיר איכותי, קל, נוח לשימוש עם מערכת הפעלה שרצה מהר - מומלץ בחום !!! להשיג אצל רשתות הסלולר והחניות השונות.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי